Adam Kaliszewski: Najnowsze zmiany na Twitterze, iablko.pl

Wraz z przejęciem Twittera przez Elona Muska, portal przeszedł szereg zmian, dotykających zarówno zwykłych, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników (w tym biznesowych). Adam Kaliszewski, Director, szef działu Digital w Solski Communications podsumowuje najnowsze zmiany w komentarzu dla iablko.pl, serwisu IAB Polska.

„Sytuacja Twittera coraz bardziej przypomina solidny dreszczowiec. Od awantur związanych z przejęciem serwisu przez Elona Muska, przez kolejne spontaniczne (i kontrowersyjne) decyzje nowego prezesa, aż po poważne zakłócenia pracy serwisu w ostatnich tygodniach, połączone z interesującymi (niekoniecznie w pozytywnym sensie) zapowiedziami.” – pisze Adam Kaliszewski.

Jakich zmian mogą spodziewać się użytkownicy?

  1. Ograniczenia związane z samymi tweetami - limit tweetów ograniczono do 2400 dziennie (w podziale na „segmenty” co pół godziny), ograniczono także liczbę możliwych do wysłania wiadomości prywatnych (do 500 dziennie) i możliwych do zaobserwowania profili (do 400 dziennie). Użytkownicy płatnej usługi Twitter Blue (niedostępnej jeszcze w Polsce, ale kosztującej od 8 do 11 dolarów) mają być pozbawieni tych ograniczeń.
  2. Nowa oś czasu – nowością jest widok „Dla Ciebie”, który zastępuje prezentowanie treści wyłącznie od profili obserwowanych nowym widokiem – z miksem obserwowanych i rekomendowanych
  3. Zapewnienie o „wolności słowa” - jesienne obawy o przyszłość Twittera wiązały się z kwestiami wolności słowa, mowy nienawiści itp. W odpowiedzi na te zarzuty Elon Musk zadeklarował: „Nie będziemy moderować treści odmiennych kulturowo, bo nie chcemy nikomu niczego narzucać”.
  4. Kwestie związane z API - od 13 lutego dotychczasowe API (interfejs programistyczny, przez który z Twitterem komunikują się zewnętrzne aplikacje) zostało całkowicie odcięte dla aplikacji stron trzecich. Znikną więc usługi (także działające od wielu lat), oparte na zautomatyzowanym (i formalnym) łączeniu się z infrastrukturą Twittera. W tym – oczywiście – liczne boty, ale nie tylko te podejrzane, ale także zapewniające wiele przydatnych usług (np. informacyjnych).
  5. Odblokowywanie użytkowników o poglądach skrajnych - połączone z możliwością zakupu subskrypcji Twitter Blue i pozycjonowanie reklam w trybie „premium” sprawiły, że kampanie poważnych graczy zaczęły pojawiać się obok tweetów pochodzących ze „zweryfikowanych” kont mocno podejrzanej proweniencji

Pełna treść komentarza dostępna jest na stronie iablko.pl.

Back to list

Explore our offer - get in touch

office@solskipr.pl
Copy

Reach out! We will show you case studies relevant to your industry and suggest tailored solutions.